#Тransparency_story 4. Прозорість в США: скляна кишеня

Рух за прозорість в США розпочався ще в 1950-х роках. Саме в ці роки вперше була використана фраза «скляна кишеня» щоб описати нове бачення того, як фонди мають відкрити свою роботу світові.

Фраза виникла під час слухань у Конгресі, коли збирались свідчення у керівників фондів у зв’язку з розслідуваннями використання коштів. Розслідування проводили 2 Комісії Конгресу: Cox Commission в 1952 році та Reece Commission в 1953-1954 роках.

В цей період в США досить швидко зростала кількість нових фондів та суми коштів, що їм передавались. Це виклакало занепокоєння у стійких і давно існуючих фондів, адже нові гравці не розуміли необхідності прозорості. Їх безвідповідальне ставлення до коштів, власної репутації та звітування вплавало на весь благодійний сектор.

Під час слухань стало зрозумілим: зростання впливу і потужності фонду має супроводжуватися зростанням прозорості.

Одним з лідерів фонду, який закликав до прозорості, був Рассел Леффінгвелл, банкір, голова правління Carnegie. Протягом багатьох годин свідчень, Леффінгвелл висловив переконання, що “фонди повинні мати скляні кишені”, щоб кожен міг легко зазирнути в них і зрозуміти їх цінність для суспільства, тим самим створюючи довіру, а не підозри.

За результатом слухань, керівники фондів визначили відсутність прозорості одним з найважливіших факторів, що призводять до підозр суспільства відносно фондів.

Уроком для українських фондів має бути те, що не варто ховатися за відсутністю законодавчих вимог щодо відкриття інформації. Навпаки: слід розповідати світові скільки зроблено Вашим фондом, чому та для кого.

 

За матеріалами сайту Glasspockets a service of Foundation Centre, посилання.

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

© 2019 Простір можливостей . Powered by WordPress. Theme by Viva Themes..